SEO návod - SEO optimalizace webu bez poplatků.
SEO optimalizované webové stránky jsou dnes základem propagace na internetu. Jak dosáhnout první pozice ve vyhledávačích? V první řadě, zapomeňte na "SEO-experty" a zainvestujte ušetřené peníze třeba do ořechů - dobře účinkují na přemýšlení.
Velmi často se setkáváme s takovou běžnou představou o podnikatelským webu:
- levná tvorba webových stránek
- nejhezčí web mezi konkurencí
- web na první pozice ve vyhledávači
- webové stránky s dobrou návštěvností
- webové stránky s denně generovaným ziskem
Je opravdu nutné se vyhnout neúčinným, neprofesionálním řešením u tvorby webu a jeho následné SEO optimalizace, které můžou být velmi kontraproduktivní a ze samého začátku negativně ovlivnit celý postup u SEO návodu.
Níže krátce posvětíme na běžné zákaznické chyby a uvedeme sadu "pekelných" nářadí pro ověření tzv. expertů v oboru webdesignu a SEO zprávy.
Jak nenaletět při výstavbě webových stránek?
- WebDesignová studia toho naslibují, ale také naúčtují od 20 tis. kč a výše. Po půl roce vznikne dílo s přiloženou fakturou směrující ke zkrachování.
- Student sice postaví "webovký" rychle jako blesk za par korun, ale budou vypadat a fungovat jako z minulého století. Prostě "webovký".
- Bezplatné webárny aneb "naklikej si sám" na zastrčené subdoméně (doména 3 řádu má tvar vasnazev.webarna-node.cz) - zkratka k nenalezení.
Jak nenaletět se SEO optimalizací?
- Tisíce "SEO-expertů" vám dnes nabídnou první pozice v googlu, seznamu, bing a zkrátka všechno možné.
- K tomu vám možná nabídnou i SEO-školení se zárukou, že po zaplacení budete SEO-guru a Vaše stránky najdou i ti, kteří je nehledají!
- Samozřejmě svatý SEO-cíl bude Vám stát hodně peněz - webů na google je spousta a není to tak jednoduché být tam jedničkou. :D
- Věřte, že to dotáhnou - budete na první stránce!
- ... S jedním jediným klíčovým slovem "název-mojí-firmy" který nikdo kromě Vás a rejstříku nezná.
Před pár lety jsem měl příležitost zúčastnit se jedné SEO konverzace na facebooku. Jsou to neskuteční "odborníky". Jedou jako blázen, tvrdí svoje a je jich celá parta. Chodí spolu na pivo, rozjedou nějaké SEO školeni "za bura" bez DPH, budou Vám říkat cizí slova typu linkbuilding bez ohledu, že tomu vůbec nerozumíte a potom dlouho budovat ty zpětné odkazy, algoritmy kterých Google v roce 2017 v SERP (Search Engine Results Page) měnil, a účtovat, účtovat a účtovat. Ještě Vám řeknou jak dlouho se SEO optimalizaci učí, jak hodně tomu rozumí, jak velká je web-konkurence ve Vašem oboru a proto ta SEO pozice stojí ty nekřesťanský peníze!
Jak ověřit "SEO experti"?
Než někomu svěříte výrobu své webové prezentace a SEO zprávu, prověřte si jejich vlastní weby, hoďte zpět mailem výsledky a prostě nechte ty "odborníky" bez práce. Jistě, obratem dostanete odpověď, že jsou to "seomaty" a dnes se to dělá jinak. Ale většinou se budou červenat a mlčet. Ověřte webové stránky dodavatele a jeho reference pomoci "pekelných" webových nářadí.
Jednoduchý návod k SEO optimalizaci webových stránek.
Základní SEO optimalizace není žádná magie. Dodržte základní pravidla při tvorbě webových stránek.
1. Responzivnost a jazyk programování.
V první řadě pořiďte si webové stránky postavené na moderní technologii RWD - responzivní web pro mobilní zařízení. Po 21.04.2015 Google upřednostňuje responzivní weby. Ověřit responzivnost pro mobilní zařízení jde přijmou na Google pomoci testu použitelnosti v mobilech - RWD test výš.
Třeba hotový, profesionální responzivní HTML5 web dostanete pouze za roční platbu webhostingu u nás v nabídce hotové webové stránky.
Stačí si jen vybrat design stránek s ohledem na profil podniku a vše jde i následně doladit, upravit design webu v CSS.
2. Dodržte validitu webu podle w3c standartu.
Často nekompetentně se říká, že validita webu nemá vliv na SEO. Přesvědčujeme Vás, že validita zdrojového kódu výsledky ve vyhledávačích ovlivňuje . Algoritmy vyhledáváni google-botu nejsou veřejné ale určitě se řídí výbornou logikou. Při určitých chybách ve zdrojovým kódu, stránky uživateli se nezobrazí. Vážné si myslíte, že nevalidní web bude mít před ostatními weby přednost?
Nebo například taková banální maličkost - atribut "alt" u obrázku, který nemá vliv na zobrazování stránek. Nepřítomnost "alt" je považována za chybu - nevalidní. Zase Vám řeknou "SEO experti", že vliv na SEO to nemá a taky nebudou schopni vysvětlit proč. Udělejme jim radost, ať už i oni nyní vědí, že "alt" atribut se využívá hlasovým rozhraním pro lidí se zrakovým postižením nebo nevidomé. Zkratka iPad "řekne" že je to obrázek a jeho obsah podle "alt" atributu. Je to součást humanitární politiky vůči handicapovaným lidem. Zhlédnete si video.
Algoritmy google používají něco kolem 200 faktorů k hodnocení webových stránek. Vážně si myslíte, že na validitu zdrojového kódu webu nehodnotí? Buďte si jistí, pohádku o tom, že validita zdrojového kódu nemá vliv na seo, pečlivě tlačí všechny, kteří nejsou schopni správné programovat, či chybu opravit. Webové stránky musí projít W3C validací. Profesionalitu programování webových stránek si ověřte výš pomoci W3C validátora.
3. Plnění webových stránek s ohledem na SEO
Naplňte obsah webových stránek tak, aby preferovaná klíčová slova se co nejčastěji vyskytovala v obsahu webu a zdůrazněte klíčová slova obsahu pomocí tagů strong. Přidejte názvy, záhlaví odstavců pomoci tagů h1 (pouze jeden), h2, h3 s dodržováním pořadí.
Dbejte o relevanci, obsah vs. kód - minimálně 10% zdrojového kódu musí stanovit obsah. Napište meta-description (popis webu) tak aby obsahoval Vaše požadovaná klíčová slova a jeho délka nepřevýšila 159 znaků. Pozor, česká diakritika = 2 znaky.
4. Generování souboru sitemap.xml
Soubor sitemap.xml slouží ke komunikaci s roboty. Vygeneruje si soubor sitemap.xml na www.xml-sitemaps.com a hoďte ho do kořenového adresáře webu ("root" ).
5. Oddělit css style, respektive design, a javascript od html kódu.
Vynechte z html kódu všechny styly patřící do css souboru. Mělo by to vypadat například takhle v CSS:
.center {text-align: center}
A takhle potom v HTML: Takhle v HTML je špatně:
6. Finalizace a hodnocení webu SEO scriptem.
Jak jsme uvedli výše, hodně "SEO odborníků" považují "seomaty", jak tomu říkají, za nesprávné nářadí, nebo třeba ho vyvinou sami tak, aby se chyby vyskytly. Script hodnocení SEO musí především mít logiku. SEO script Vám nevyhodnotí spoustu dalších parametrů, ale pokud splníte základy podle našeho SEO návodu, roboti Váš web vynesou nahoru přirozeně a garantujeme, že za měsíc-dva bude Vaš web na první stránce vyhledávačů. Finalizujte web podle nápovědy na seo-servis aby Vaš výsledek vypadal minimálně na 97 bodů ze 100.
7. Referenční projekt vyhledatelných webových stránek.
Pokud máte otázky ohledně SEO návodu, napište nám nebo rovnou se zúčastněte projektu FABER VISUM Google-top kde najdete i reference SEO optimalizovaných webových stránek.