Všichni marketéři nosí svatozář


marketing

Samozřejmě, všichni marketéři nosí svatozář a nadšeně vyprávějí o kouzlech nabízených produktů. Na první pohled je to prospěšné, protože bez marketingu bychom sotva věděli, že sociální sítě spojují lidi, že můžeme jíst červy bohaté na bílkoviny, že muž může být ženou a dokonce obojím zároveň, nebo že banán přilepený ke zdi lepící páskou je umělecké dílo.- CEO FABER VISUM


Dva druhy marketingu.

V tomto článku se nebudeme věnovat tradičním marketingovým strategiím – ty vám lépe vysvětlí Chat GPT. Rozdělme si však tento líbivý termín na dvě základní kategorie: vysvětlující marketing, který odpovídá své definici, a marketing falešný.

Světonázorové programování.

Člověk je skutečně snadno programovatelný. Od raného dětství nás učí, čemu věřit, jak žít, koho milovat a co nejlépe spotřebovávat. Po krátkém období mládí se člověk dostane na předem vyšlapanou cestu a tam zůstane. Věřte mi, pokud marketing pouze vysvětluje funkci věcí, slouží vám. Jinak jste jen zombie-obětí marketingu. Marketing je totiž metodologie řízení příčinných souvislostí, kde důsledkem je dosažení marketingových cílů za pomoci cílové skupiny. V dnešní době se marketing stal prvním a hlavním nástrojem lži.

Lež v krásném obalu.

Musíme se možná kát, protože před patnácti lety jsme toto slovo s nadšením cpali všude, vysvětlovali vám různé marketingové strategie a realizovali je pro naše klienty. S naší oblíbenou strategií diferenciace vizuálního stylu jsme vytvářeli úspěšné značky, aniž bychom brali ohled na to, že klient prodává lež v krásném obalu. Naštěstí toho nebylo mnoho a čas postavil všechny prodejce zbytečných služeb, nepotřebných produktů a nesmyslných, ale šikovně zaobalených nápadů na své místo.

Několik klíčových bodů nástroje na lež:

  • Všichni přívrženci falešných marketingových metod si dobře vydělali, než oběti pochopily, že byly znovu podvedeny.
  • Jelikož "každý ztracený dolar je jiným získaný dolar", marketing přispívá ke zvyšování rozdílů v bohatství mezi společenskými vrstvami.
  • Dobrý produkt marketing nepotřebuje, může však potřebovat reklamu.
  • Pandořinu skříňku vždy prodávají v krásném obalu.

Marketingové výpočty a výsledky.

Vždy je třeba věnovat pozornost konečnému výsledku. V případě takzvaného falešného marketingu se jeden nebo několik jednotlivců stane bohatými na úkor desítek, stovek, milionů lidí. Nejsem zastáncem rovnosti, ale zastáncem poctivosti a spravedlnosti. Pokud jsi chytrý a vytvořil jsi kvalitní, výnosnou výrobu, lidé budou milovat výrobce. Zaslouženě budeš bohatý a šťastný. Ale pokud prodáváš přebarvenou vodu s nápisem „mléko“, pak lžeš se všemi důsledky svého marketingu.

Marketingové výpočty a strategie nepozorovaně pronikly do všech vrstev našeho života, do toho, co jsme dříve nazývali láskou nebo přátelstvím, péčí nebo soucitem. Všechno je o penězích, všechno je o výhodách. Toto líbivé slovo je synonymem lži a pokrytectví. Slovo, které samo sebe balí do chytrého obalu. Jednoduše jsme tenhle pojem promeškali. Je to sebedestrukce, nebo...?

Marketing třídění.

Protože o marketingu víme prakticky všechno, nekončeme článek pesimisticky. Existuje jedna teorie, nativně zmíněná ve videu o původu umělé inteligence (Where is AI from? Artistic Theory of Origin | Inspiration from Kurt Vonnegut's The Sirens of Titan). Pokud je tato teorie správná, žijeme v době marketingu třídění. A mnohým, kteří se považují za skvělé "marketéry", se to brzy nebude líbit. Protože všechno na světě je jen příčinná souvislost, mám zvláštní pocit, že tato teorie nebude právě teď populární – kvůli dosažení marketingových cílů a strategií třídění.

Odkud pochází AI?

Odpoutejte se od detailů, podívejte se na všechno z nadhledu, bez předsudků. Zkuste pocítit obraz světa spolu s marketingem systému, ve kterém žijete. Možná uvidíte banálnost dosažení toho, co vám připadá jako cíl. Možná někdo najde a znovu získá ztracenou svobodu a přestane být kolečkem v marketingovém systému. Možná je čas začít cítit, když už nás chytré konstrukce marketingových strategií dovedly tam, kde jsme teď?

  • Deutsch
  • Slovensko
  • Polski
(
80
hlasů, průměr
4.98
z 5)