seo sen

Návod na SEO optimalizaci bez poplatků.

SEO optimalizované webové stránky jsou dnes základem propagace na internetu. Jak dosáhnout první pozice ve vyhledávačích?
V první řadě, zapomeňte na "SEO-experty" a zainvestujte ušetřené peníze třeba do ořechů - dobře účinkují na problémy s přemýšlením.


- PR Studio Faber Visum


Velmi často se setkáváme s takovou běžnou představou o podnikatelským webu:

sny
  • jak nejlevněji
  • nejhezčí mezi konkurencí
  • na první pozice ve vyhledávači
  • s dobrou návštěvností
  • denně generovaným ziskem

Jak nenaletět při výstavbě webových stránek?

  • WebDesignová studia toho naslibují, ale také naúčtují od 20 tis. kč a výše. Po půl roce vznikne dílo s přiloženou fakturou směrující ke zkrachování.
  • Student sice postaví "webovký" rychle jako blesk za par korun, ale budou vypadat a fungovat jako z minulého století. Prostě "webovký".
  • Bezplatné webárny aneb "naklikej si sám" na zastrčené subdoméně (doména 3 řádu má tvar vasnazev.webarna-node.cz) - zkratka k nenalezení.

Jak nenaletět se SEO optimalizací?

  • Tisíce "SEO-expertů" vám dnes nabídnou první pozice v googlu, seznamu, bing a zkrátka všechno možné.
  • K tomu vám možná nabídnou i SEO-školení se zárukou, že po zaplaceni budete SEO-guru a Vaše stránky najdou i ti, kteří je nehledají!
  • Samozřejmě svatý SEO-cíl bude Vám stát hodně peněz - webů na google je spousta a není to tak jednoduché být tam jedničkou. :D
  • Věřte, že to dotáhnou - budete na první stránce!
  • ... S jedním jediným klíčovým slovem "název-mojí-firmy" který nikdo kromě Vás a rejstříku nezná.

Před pár lety jsem měl příležitost zúčastnit se jedné SEO konverzace na facebooku. Jsou to neskuteční "experti". Jedou jako blázen, tvrdí svoje a je jich celá parta. Chodí spolu na pivo, rozjedou nějaké SEO školeni "za bura" bez DPH, budou Vám říkat cizí slova typu linkbuilding bez ohledu, že tomu vůbec nerozumíte a potom dlouho budovat ty zpětné odkazy a účtovat, účtovat a účtovat. Ještě Vám řeknou jak dlouho se SEO optimalizaci učí, jak hodně tomu rozumí, jak velká je web-konkurence ve Vašem oboru a proto ta SEO pozice stojí ty nekřesťanský peníze!

Jak ověřit "SEO experty"?

Běžte sem: www.seo-servis.cz/source-zdrojovy-kod , prověřte si jejich vlastní weby, hoďte zpět mailem výsledky a prostě nechte ty "odborníky" bez práce. Jistě, obratem dostanete odpověď, že "seomaty" jsou zastaralým nářadím a další bla-bla-bla kecy. Optimalizujte si svůj web sami. Věřte, že je to docela jednoduché.

seo-experti

seo-navod

Jednoduchý návod k SEO optimalizaci webových sránek vlastníma rukama.

Základní SEO není žádná magie. Dodržte základní pravidla při tvorbě webových stránek.


1 Responzivnost a jazyk programování.

V první řadě pořiďte si webové stránky postavené na moderní technologii RWD - responsivní web pro mobilní zařízení. Po 21.04.2015 Google upřednostňuje responzivní weby.
Ověřit responzivnost pro mobilní zařízení jde přijmou na Google.
Třeba hotový, profesionální responzivní HTML5 web dostanete pouze za roční platbu webhostingu u nás ve web-shop.
Stačí si jen vybrat design stránek s ohledem na profil podniku a vše jde i následně doladit, upravit design webu v CSS.


2 Dodržte validitu webu podle w3c standartu.

Profesionalitu programování webových stránek si ověřte na: W3C
nebo na český W3C validátor (občas nefunguje).

I když často se říká, že validita webu nemá vliv na SEO, jsme přesvědčení, že validita zdrojového kódu ovlivňuje výsledky ve vyhledávačích. Algoritmy vyhledáváni google-botu nejsou veřejné ale určitě se řídí výbornou logikou. Při určitých chybách ve zdrojovým kódu, stránky uživateli se nezobrazí. Važné si myslíte, že nevalidní web bude mít před ostatními weby přednost?

Nebo například taková banální maličkost - atribut "alt" u obrázku, který nemá vliv na zobrazování stránek. Nepřítomnost "alt" je považována za chybu - nevalidní. Zase Vám řeknou "SEO experti", že vliv na SEO to nemá a taky nebudou schopni vysvětlit proč. Udělejme jim radost, ať už i oni nyní vědí, že "alt" atribut se využívá hlasovým rozhraním pro lidí se zrakovým postižením nebo nevidomé. Zkratka iPad "řekne" že je to obrázek a jeho obsah podle "alt" atributu. Je to součást humanitární politiky vůči handicapovaným lidem.

w3c standard w3c standard

Algoritmy google používají něco kolem 200 faktorů k hodnocení webových stránek. Vážně si myslíte, že na validitu webu kašlou? Víme na 100%, že pohádku o tom, že validita zdrojového kódu nemá vliv na seo, pečlivě tlačí všechny, kteří nejsou schopni správné programovat, či chybu opravit.
Webové stránky musí projít W3C validací.


3 Plnění webových stránek s ohledem na SEO

Naplňte obsah webových stránek tak, aby preferovaná klíčová slova se co nejčastěji vyskytovala v obsahu webu a zdůrazněte klíčová slova obsahu pomocí tagů h1 (pouze jeden), h2, h3, strong.
Dbejte o relevanci, obsah vs. kód - minimálně 10% zdrojového kódu musí stanovit obsah. Napište meta-description (popis webu) tak aby obsahoval Vaše požadovaná klíčová slova a jeho délka nepřevýšila 159 znaků. Pozor, česka diakritika = 2 znaky.

4 Generování souboru sitemap.xml

Soubor sitemap.xml slouží ke komunikaci s roboty. Vygeneruje si soubor sitemap.xml na www.xml-sitemaps.com a hoďte ho do kořenového adresáře webu ("root" ).

5 Oddělit css style, respektive design, a javascript od html kódu.

Vynechte z html kódu všechny styly patřící do css souboru. Mělo by to vypadat například takhle v CSS:

.center {text-align: center}
A takhle potom v HTML: kus kodu
Takhle v HTML je špatně: kus kodu

6 Finalizace a hodnocení webu SEO scriptem.

Jak jsme uvedli vyše, hodně "SEO odborníků" považují "seomaty", jak tomu říkají, za nesprávné nářadí, nebo třeba ho vyvinou sami tak, aby se chyby vyskytly. Script hodnocení SEO musí především mít logiku. SEO script Vám nevyhodnotí spoustu dalších parametrů, ale pokud splníte základy podle našeho SEO návodu, roboti Váš web vynesou nahoru přirozeně a garantujeme, že za měsíc-dva bude Vaš web na první stránce vyhledávačů. Finalizujte web podle nápovědy na seo-servis aby Vaš výsledek vypadal minimálně na 97 bodů ze 100.

vysledek seo hodnoceni

7 Referenční projekt vyhledatelných webových stránek.

Pokud máte otázky ohledně SEO, napište nám nebo rovnou se zúčastněte projektu FABER VISUM Google-top kde najdete i reference SEO optimalizovaných webových stránek.