branding

Branding - budování obchodní značky, firemní styl, vizuální marketing.

Dejte sbohem každému, kdo Vám slíbí vybudování brendu - jsou to amatéři, kteří jsou schopni vybudovat pouze věž s toaletního papíru na záchodě.
Brandem se stává obchodní značka, která má vlastní firemní identitu a je schopna se prezentovat i bez výrobku.
K tomu, aby se značky stal brand, je cesta snu, přemýšlení, intuicí, chyb a úspěchů. Zkratka není to papírová věž.

- CEO FABER VISUM


Koncepce vzniku obchodní značky.

Idea, filozofie, myšlenka a záměr budování brandu.

Na úplném prvopočátku budování značky, bychom si měli uvědomit hodnoty a vize k čemu podnik povede.
Vize podniku a jeho koncepce, nám dodávají sílu a víru jít vpřed a dále se rozvíjet, motivují nás k uskutečňování nových myšlenek a dávají nám možnost vyniknout. Běžná odpověď na otázku "Proč to děláte?" - "Proto že mě to baví." nedává smysl a je příčinou hromady nesmyslných, neefektivních podniků apriori vylučujících pojem brandu.

Tři pilíře budování značky. Položte si tři praktické otázky:

  • Bude li moje služba nebo produkt vyžadována zákazníky?
  • Jaký úroveň kvality jsem schopen zaručit?
  • V čem bude podnik jedinečný?
Užitečnost, kvalita a jedinečnost - předpoklad pro vznik značky. Fundamentem pro tři pilíře úspěšného brandu je však intuice.

- Faber Visum.

Uslyšet svůj vnitřní hlas - intuice v životě a podnikání.

Váš čas je vymezen, takže jím neplýtvejte a nežijte život někoho jiného. Nenechte se polapit představou, že je nutné žít podle toho, co si myslí jiní. Nepřipusťte, aby šum jiných názorů přehlušil váš vlastní vnitřní hlas.
A to nejdůležitější: mějte odvahu jít za svým srdcem a svou intuicí.
Těm je nějak jasné, čím doopravdy chcete být.
Všechno ostatní je druhotné.

- Steve Jobs.

Postup při tvorbě obchodní značky.

Analytická a přípravná fáze při vytvoření značky:

  • Analýza poptávky produktu nebo služby.
  • Průzkum konkurenčního prostředí.
  • Definování cílové skupiny zákazníků.
analyza produktu
Nemá cenu začínat s prodeji písku na poušti. Ale prodej na poušti stínu od stromu možná by se povedl, pokud cílová skupina se nasměruje úzkou frekventovanou cestou k jedinečnému stromu se zpívající pod nim Šeherezádou.

- Faber Visum.

Koncepční a kreativní fáze. Obsah firemní identity:

analyza produktu
Dejte si opravdu velký pozor na název společnosti nebo značky - krátký, rázný, bez rizika zkomolení. Bez rizika aby si o firmě vytvořili nežádoucí image (např. hanlivý význam názvu v cizích jazycích). Název značky musí snadno se vyslovovat a psát, muže ale nemusí vypovídat něco o výrobcích, činnosti firmy.

- Faber Visum.

Financování firemní identity

  • Podnikatel či firma může financovat svou činnost buď z vlastních nebo cizích zdrojů. Mezi nejčastěji využívané cizí zdroje pak patří bankovní úvěry nebo finanční leasing.
  • Naše firma (jako jediná) je schopná zajistit financování projektu pomocí finančního leasingu.

8
virtuemart.product
(57 hodnocení, 4.95 z 5)
4.95 57 voters.out of 0out of 5based on