branding

Branding - budování obchodní značky, firemní styl, vizuální marketing.

Dejte sbohem každému, kdo Vám slíbí vybudování brandu - jsou to amatéři, kteří jsou schopni vybudovat pouze věž s papíru na WC.
Brandem se stává obchodní značka, která má vlastní firemní identitu a je schopna se prezentovat i bez výrobku.
K tomu, aby se značky stal brand, je cesta snu, přemýšlení, intuicí, chyb a úspěchů. Zkratka není to papírová věž.

- CEO FABER VISUM


Koncepce vzniku obchodní značky.

Idea, filozofie, myšlenka a záměr budování brandu.

Na úplném prvopočátku budování značky, bychom si měli uvědomit hodnoty a vize k čemu podnik povede.
Vize podniku a jeho koncepce, nám dodávají sílu a víru jít vpřed a dále se rozvíjet, motivují nás k uskutečňování nových myšlenek a dávají nám možnost vyniknout. Běžná odpověď na otázku "Proč to děláte?" - "Proto že mě to baví." nedává smysl a je příčinou hromady nesmyslných, neefektivních podniků apriori vylučujících pojem brandu.

Tři pilíře budování značky.

Položte si tři praktické otázky:

  • Bude li moje služba nebo produkt vyžadována zákazníky?
  • Jaký úroveň kvality jsem schopen zaručit?
  • V čem bude podnik jedinečný?
Užitečnost, kvalita a jedinečnost - předpoklad pro vznik značky. Fundamentem pro tři pilíře úspěšného brandu je však intuice.

- Faber Visum.

Intuice v životě a podnikání.

Uslyšet svůj vnitřní hlas anebo co říkal Steve.

Váš čas je vymezen, takže jím neplýtvejte a nežijte život někoho jiného. Nenechte se polapit představou, že je nutné žít podle toho, co si myslí jiní. Nepřipusťte, aby šum jiných názorů přehlušil váš vlastní vnitřní hlas.
A to nejdůležitější: mějte odvahu jít za svým srdcem a svou intuicí.
Těm je nějak jasné, čím doopravdy chcete být.
Všechno ostatní je druhotné.

- Steve Jobs.


Postup při tvorbě obchodní značky.

Analytická a přípravná fáze při vytvoření značky:

  • Analýza poptávky produktu nebo služby.
  • Průzkum konkurenčního prostředí.
  • Definování cílové skupiny zákazníků.
analyza produktu
Nemá cenu začínat s prodeji písku na poušti. Ale prodej na poušti stínu od stromu možná by se povedl, pokud cílová skupina se nasměruje úzkou frekventovanou cestou k jedinečnému stromu se zpívající pod nim Šeherezádou.
Pokud máte zájem o přípravnou fáze internetového marketingu, podívejte se na odborný článek -
Profesionální internetový marketing

- Faber Visum.


Koncepční a kreativní fáze u tvorby značky.

Obsah firemní identity:

analyza produktu

Název společnosti - vyhněte se marketingové kreteniádě.

Zcela určitě jste též zaznamenali existenci nepřeberného množství srandovních internetových domén podle šablony "pohodlny-hotel", "sleva-na-vsechno", "tvorba-webovek-mesto" atd.
Přitom kolem je "Coca-Cola", "Audi", "Nike", "Apple", "Versace", "Patek Philippe" atd. Milí přátelé, pokud zdejší "značko-stavitelé" nepromění v ČR značku Christian Loboutin na "dobre-boty" nebo třeba obchod s Nike na "sportovni-oblecky" se zoufalym sloganem "Víme jak na to" a samozřejmě vše s TEČKA CZ, tak je opravdu velká naděje, že i u nás vzniknou obchodní značky, na které i lidé ve světě budou slyšet. Opravdu upřímně Vám doporučujeme vyhnout se takové "marketingové kreteniádě", zvláště, když název domény nemá na SEO velký vliv, ale na ostudu velmi často ano.

Pokud se někdo zlostivě zeptá: "No a co ten FABER VISUM?", rádi mu vysvětlíme, že FABER VISUM má kořeny v latině a znamená - tvořící vidění, vize. Pokud bychom se jmenovali "PR studio", věřte, že například Fed Cup (The World Cup of Tennis) by od nás neobjednával reklamu, ani by nepromítal naše videa na velkoplošných obrazovkách pro miliony diváků.

Dejte si opravdu velký pozor na název společnosti nebo značky - krátký, rázný, bez rizika zkomolení. Bez rizika aby si o firmě vytvořili nežádoucí image (např. hanlivý význam názvu v cizích jazycích). Název značky musí snadno se vyslovovat a psát, muže ale nemusí vypovídat něco o výrobcích, činnosti firmy.

- Faber Visum.


Financování firemní identity

  • Podnikatel či firma může financovat svou činnost buď z vlastních nebo cizích zdrojů. Mezi nejčastěji využívané cizí zdroje pak patří bankovní úvěry nebo finanční leasing.
  • Naše firma je schopná zajistit financování projektu firemní identity pomocí finančního leasingu.

8
virtuemart.product
(59 hodnocení, 4.95 z 5)
4.95 59 voters.out of 0out of 5based on